Hem iniciat la classe amb una recitació de la Rosa.
"A l'atzar agraeixo tres dons:
haver nascut dona, de classe baixa i nació oprimida. I el tèrbol atzur de ser tres voltes rebel"
Maria Mercè i Marçal.
Seguidament, tota la classe hem recitat el següent poema:
“Una
gallina xica, tica, mica, camacurta i ballarica, va tenir sis fills
xics, tics, mics, camacurts i ballarics. Si la gallina no hagués estat
xica, tica, mica, camacurta i ballarica, els seus fills no haurien estat
xics, tics, mics, camacurts i ballarics.”
Desprès, hem vist un tros d’un homenatge el poeta Miquel Martí i Pol del qual hem diferenciat tres tipus diferents de recitar:
-Recitació teatral: Amb humor i teatralitat.
-Recitar des del cor: Com si digues el vers, com si li surtis del cor
-Recitar llegida: Llegida, no s’expressa tant sentiment.
Quan alguna persona està fent alguna lectura en alt ha de tenir present que hi ha gent escoltant-la i s'han d'anar fent una imatge del que està dient, per tant, s'ha d'anar pausat i així donar temps a l'emissor a crear-se aquesta imatge.
Per acabar la classe, hem parlat sobre la composició de textos.
Podem dividir una composició d'un text en tres parts:
-planificació: reflexionar:
- anàlisi de la situació comunicativa (a qui,perquè,com,que)
- Recollida d'informació
-Selecció i ordenació
-redactar: transformar totes les idees anteriors al llenguatge oral o escrit, es transforma tenint en compte l'estructura (inici, desenvolupament i desenllaç i dins del desenvolupament els paràgrafs que contenen les idees principals).
-revisar: examinar qüestions de forma (composició lingüística, connectors..) i de contingut (coherència, adequació, precisió, estil...)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada